Gjuhë shqipe dhe letërsi

Model mësimi me kompetenca, klasa e XII

Kjo orë mësimi bazuar në kompetenca është planifikuar nga Dr. Ermira Ymeraj. Jemi në klasën e XII, tema e mësimit është “Lajmi”, një orë njohuri teorike dhe një orë ushtrime.

Përgatiti: Dr. Ermira Ymeraj

Shkolla e mesme: “Jordan Misja”, Shkodër

Lënda: Gjuhë shqipe dhe letërsi

Tekstet e paracaktuara për t’u dëgjuar

Tema: Lajmet (1 orë – njohuri teorike dhe 1 orë ushtrime)

Objektivat: Në fund të orës së mësimit nxënësi do të jetë i aftë: • Të identifikojë lajmin si lloj i tekstit informues-shpjegues. a. Të dallojë veçoritë e lajmit si një tekst i paracaktuar për t’u dëgjuar; b. të organizojë në tabelat përkatëse elementet kryesore të kronikave të lajmeve; c. të pasurojë fjalorin nëpërmjet teksteve të lajmeve që u përkasin fushave të ndryshme; ç. të dëgjojë lajmet me qëllim identifikimin e fakteve reale nga komentet subjektive; d. të dallojë funksionin kryesor të lajmeve (informues apo bindës); dh.të shkruajë lajme duke u nisur nga elementet e tyre kryesore.


I zëvendësojmë me Kompetenca

Ora e 1: Njohuri teorike

Situata e të nxënit 1: Rëndësia e lajmit dhe roli i tij në jetën e përditshme.

Situata e të nxënit 2: Vlerësojmë njeri-tjetrin mbi lajmet e formuluara nga vetë ato.

Rezultatet e të nxënit sipas kompetencave kyçe: 

1. Kompetenca e të menduarit: Përzgjedh tre tekste të parashikuara (lajme) për të dëgjuar. Prezanton 3 lloje lajmesh ku ka identifikuar fakte reale dhe komente subjektive. Klasifikon lajmet sipas funksionit informues apo bindës.

Kompetenca e komunikimit: nxënësi diskuton për elementet kryesorë të kronikës së lajmeve ( ajo që ka parë e dëgjuar vetë).

Kompetenca e të nxënit: lexon një lajm në gazetë dhe shkruan vetë një lajm.

Kompetenca përsonale: analizon përparësitë e lajmit që ka shkruar dhe dobësitë e tij.

Kompetenca qytetare: dsikuton me të tjerët për llojet e lajmit që dëgjon çdo ditë dhe paraqet interest e tij për llojet e lajmeve më të lexuara nga vetë ai duke arsyetuar pse.


Rezultatet e të nxënit sipas kompetencave të fushës: 

Strategjitë e të lexuarit: krijon vetë një lajm, mban shënime, hulumton mbi lajmet që kanë shkruar nxënësit e tjerë. Përdorin organizues grafik duke seleksionuar lajmet më interesante e titujt më tërheqës. 

Zbulon mesazhe. Bashkëpunon në grup për të hartuar ata vetë një strukturë me lajme dhe tituj në fusha të ndryshme të jetës.

Materialet dhe mjetet mësimore: Teksti “Gjuha shqipe dhe letërsia 12” lloje të ndryshme lajmesh, shkumësa me ngjyra, tabela.

I zëvendësojmë me burimet: libri i nxënësit, interneti, lexues lajmesh.

Konceptet kryesore: tekste të parashikuara për t’u dëgjuar, lajme, tituj lajmesh, terminologji specifike, burim informacini. 

I zëvendësojmë me: 

Fjalë kyçe: tekst informues, lajm, kronikë. dëgjim.

Shtojmë: 1. Lidhja me fushat e tjera ose me tema ndërkurrikulare: histori, qytetari, ekonomi, filozofi, TIK.

Struktura mësimore:


ParashikimiNdërtimi i njohurivePërforcimi
Organizues grafik / stuhi mendimesh 
Nxitja e diskutimit 
Punë me klasën
DDM 
Të nxënit në bashkëpunim Punë në dyshe
Rishikim në dyshe 
Ndërtim i shprehive studimore 
Pune individuale


e zëvendësojmë me:  

Metodologjia dhe veprimtaritë e nxënësve: Organizues grafik/stuhi mendimesh, DDM, Të nxënit në bashkëpunim, Punë në dyshe, Rishikim në dyshe, Pune individuale, Nxitja e diskutimit.


Zhvillimi i orës së mësimit:

Tema Lajmet ka si qëllim të zgjerojë më tej njohuritë e nxënësve me lloje të tjera të teksteve të paracaktuara për t’u dëgjuar. 


Hapi i parë: Parashikimi (e nisi me situatën e parë të të nxënit: roli i lajmit në jetën e përditshme):  PTP (parashikim me terma paraprakë) dhe Stuhi meendimesh i pyes nxënësit: 

Ç’është lajmi? 

1. 

2.

3.

4.

5.

Kërkojmë në fjalor shpjegimin e fjalës lajm dhe përzgjedhim me nxënësit çfarë duhet për lajmin. 

Fjalor: LAJM m. sh. 1. Njoftim i shkurtër që ia japim dikujt me gojë ose me shkrim për një ngjarje të re ose për diçka që ai nuk e di. 2. kryes. sh. Njoftime për ngjarje të rëndësishme të ditës, që japin agjencitë telegrafike, gazetat dhe radioja e televizioni.

Të gjithë mendimet e nxënësit i vendosim në një organizues grafik: mbledhim  informacionin që nxënësit njohin. Nxënësit tregojnë se çfarë i tërheq ata nga lajmet që dëgjojnë, a e kanë të thjeshtë të dallojnë pjesët e rëndësishme të lajmit.

Më shumë ndalemi te: a. qëllimin e lajmit; b. faktet që sillen; c. Vendin që zënë opinionet në lajmet etj.


Mendimet e nxënësveSi duhet
  
  


Lexojmë dy lajme të fundit: (kompetenca e mendimit): fakte reale dhe komente subjektive


Aksidenti shuan familjen, vdes babai me tre fëmijët:


Ermal Meta shkon në: C’e posta per te…bën të qajë…

Pyesim / Përgjigjemi (kompetenca e komunikimit dhe leximit) diskuton elementet e komunikimit të lajmit, lexon një lajm.

- A është qëllimi i lajmeve vetëm të informojë? - Po, sepse nëpërmjet lajmit ne marrim informacion se çfarë ndodh rreth nesh.

Jo, sepse shpesh me anë të lajmit parandalohen dukuri të ndryshme të shoqërisë, ndërgjegjësohet opinioni etj.

Si mund të dallojmë qëllimin e lajmit, faktet nga opinionet e folësit? Nxënësi shprehet duke u nisur nga lajmi që lexon.

Ndërtimi i njohurive: DDM.

Ndaj klasën në grupe:



DiDua të diMësova
Grupi I plotëson pjesën e parë të tabelësGrupi II shtron çështje të cilat nuk janë të qarta rreth lajmeve dhe mënyrës si ndërtohen ato.Grupi III lexon tekstin dhe demonstron duke plotësuar pjesën e tretë të tabelës.


1. Lajmet përdoren për të informuar:

Pyes nxënësit: (kompetencat personale)

1. Çfarë cilësish duhet të gëzojë një lajm që të tërheqë vëmendjen e dëgjuesit? Nxënësi zbulon: Lajmet hapen me titujt kryesorë, që i informojnë dëgjuesit për ngjarjet kryesore të cilat do të trajtohen në lajme.

2. Cilat janë pjesët e tij? Janë të llojeve të ndryshme përbërëse? Nxënësi zbulon: Titulli, përmbajtja, burimi I informacionit. Lajmet, ngjarje kryesore i shpejtë, informacion hapen me titujt kryesorë, i drejtpërdrejtë.

Ku përdoret lajm? nxënësi zbulon: Përdoren në median e shkruar dhe atë vizive

Në cilën pjesë të lajmit jepet burimi i informacionit? Nxënësi zbulon: Fjalia e dytë e një lajmi jep burimin e informacionit.

A duhet të jetë një titulli i një lajmi i gjatë? nxënësi zbulon se: Titujt kryesorë të lajmeve duhet të jenë të shkurtër, në mënyrë që dëgjuesit ta kuptojnë menjëherë lajmin, që pas dëgjimit të parë. Na informojnë mbi atë që ndodh rreth nesh

A duhet të shoqërohen lajmet gjithmonë me tituj? nxënësi zbulon se: Po Titujt e ndihmojnë dëgjuesin që të përzgjedhë informacionin dhe të dëgjojë ato lajme që i tërheqin vëmendjen, Kanë qëllime të ndryshme

Punë në grupe: Ndaj nxënësit në grupe eksperte: (realizoj: rezultatet e të nxënit: nxënësi krijon vetë një lajm) paraprakisht ju jap fjalët kyçe për të krijuar vetë ato lajmin: Vendet ku ndodhin, ngjarjet , Protagonistët, Koha kur ka ndodhur, ngjarja, Kush/çfarë? (protagonist i ngjarjes), Kur?, (moment kur ndodh fakti) Ku? (vendi ku ndodh), Pse? (shkaqet), Si? (mënyra si ka ndodhur).

Shkodër më, _________


2. Ora e II: 45 min: Ushtrime 

Metodologjia dhe veprimtaritë e nxënësve: dëgjim, mendim i drejtuar, punë në grupe eksperte.

Demonstrimi i rezultateve të arritura: Në këtë fazë të orës mësimore nxënësit janë të lirë të japin gjykimet e tyre lidhur me punët në grup, duke paraqitur pikat e tyre të forta dhe pikat e dobëta, madje edhe duke dhënë këshilla dhe sugjerime për punë edhe më cilësore në vazhdimësi. (Kjo fazë e vlerësimit nxënës-nxënës zgjat 25 minuta).

Nxënësit që në orën e parë janë ndarë në 4 grupe ekspertësh. Secili grup bën vlerësimin e secilit prej komponentëve. Ndërkohë që grupi i katërt, është grupi i vlerësimit të punimit të lajmit më të mirë  që është caktuar që më parë.

Grupet e ekspertëve gjatë demonstrimit të punimit të lajmit marrin shënime të hollësishme. Ata bëjnë vlerësimin për secilin nxënës sipas komponentit që duhet të vlerësojnë. 

Grupi i ekspertëve të punimit të lajmit kanë një tabelë përpara dhe lexojnë e shqyrtojnë lajmin. Të dallojnë faktin nga opinioni, i cili nuk duhet të jetë pjesë e lajmit.


Në 10 minuta punojmë ushtrimet e librit:

Ushtrimi 2. Lexoni lajmet e mëposhtme dhe plotësoni tabelën sipas kërkesave të dhëna. Funksioni: informues, sensibilizues, Vendi: Moskë, Koha: kohët e fundit, Ngjarja: një virus i ri kompjuterik mund të zbrazë llogaritë bankare

Ushtrimi 3: Funksioni: informues,Vendi: rajonet veriore të Kilit, Koha: shkurt 2011, Ngjarja: tërmet i fuqishëm, Të dhënat: Lëkundje të forta të tokës me magnitudë 6.3, epiqendra e tij 60 kilometra në lindje të qytetit të Aricas në një thellësi prej 120 kilometrash. Lëkundjet u ndjenë edhe në disa rajone të Bolivisë dhe Perusë, nuk ka të dhëna për viktima,

Ushtrimi 4. Funksioni: informimi, ndërgjegjësimi, Paralajmërimi: Jemen, presidenti refuzon largimin ... Qëllimi i paralajmërimit: Departamenti i Shtetit i SHBA-së u ka kërkuar amerikanëve që të evitojnë, udhëtimet në Jemen dhe i ka ftuar ata që ndodhen në këtë vend që të largohen sa më parë...

Ushtrimi 5. Funksioni: informimi, ndërgjegjësimi ,Paralajmërimi: në rast dyshimi të prekjes nga virusi, drejtohuni mjekut Qëllimi i paralajmërimit: dhënia e ndihmës së shpejtë për të infektuarit nga gripi i derrit dhe qetësimi i qytetarëve Pas praktikimit të këtyre aspekteve, mësuesi mund t’u kërkojë nxënësve që me anë të tabelës së mëposhtme të përcaktojnë një sërë elementësh të lajmeve të dëgjuara në shtëpi.

Përforcim: 5 min. Të nxënit në bashkëpunim, nxënësit vlerësojnë njëri-tjetrin.


Vlerësimi

Për të realizuar këtë fazë të procesit mësimor, kam përgatitur që në fillim një tabelë vlerësimi.


lajmi
    

 

Emri e mbiemri _________________________

Klasa ________________________

Nota e përshkruar me fjalë________________

Duhet të përmirësojë:____________________________________________

Ka progres: _________________________________________________


Nxënësit do të vlerësohen për:

• punën individuale (vlerësim sipas kritereve të vendosura për çdo komponent të orës së mësimit)

• punën e grupit 

• për pjesëmarrjen në diskutime në grup dhe në klasë

• për fjalorin e përdorur gjatë diskutimit

• për realizimin e hapave të procesit të të shkrimit  të lajmit. 

Detyrë shtëpie: a) Dëgjoni lajmet në TV dhe më pas plotësoni tabelën e vlerësimit të lajmeve.


Lajmet ishinshumë, seriozepak të gjatafare monotone  objektivetendenciozesipërfaqësore
Lajmet u dhanë në një gjuhëtë qartë dhe të kuptueshmetë vështirë dhe kompleksefraza të gjataleksik i specializuar  

 


(Portali Shkollor)

10,134 Lexime
5 vjet më parë